Eksjö stadsfest 2011

Så jäkla grym kväll i lördags alltså! 
Vi kom fram till Eksjö vid typ två, halv tre kanske, åt lite & sådär. Det var några tjejer som redan hade parkerat framme vid kravallstaketet på stora scenen redan då, fast The ark inte skulle spela förens halv tolv, beundransvärt.
Men i alla fall, då i början gick vi mest runt & larvade lite, försökte hitta alla scener & så.
Hahaha, vet ni?! När vi gick där & funderade på vart scen tre kunde tänkas ligga, såg jag någon som såg märkligt bekant ut gå in bakom Tex mex-vagnen. Hjärtat tog ett skutt i bröstet, & jag drog Linnea i armen & försökte få henne att titta, för jag hade sett rätt! Det var Leari som gick där, på riktigt!!! Blev helt paff, jag & Linnea bara stog & stirrade som två fån, så han hann springa ifrån oss, han såg väldigt stressad ut. Men ändå!! Hade helst stått utanför staketet som Leari hade kommit ifrån hela dagen, men Majken drog med oss mot småscenerna.
Vi satt & lyssnade på ett skrikband som hette En trappa ner ett tag, försökte mest lista ut om dom sjöng på engelska eller svenska, för det gick verkligen inte att höra.
Sen gick vi vidare & kollade på något kristet band, kommer inte ihåg vad dom hette dock.. Inte så jättebra, men lite mysigt var det att sitta där i gräset, där vi satt kvar när ett hippieband (haha, kom inte på någon bättre beskrivning) spelade, Moylavyr hette dom i alla fall. 
Efter att dom hade spelat stannade vi kvar vid samma scen, för efter var nämligen Kristian Anttila! Jag & Linnea stog längst fram & skrek. Efteråt sålde han massa grejor, så jag fick ett kort & en svettig kram!! Då blev jag väldigt glad!
Sen efter det gick vi & kollade på September, inte min absolut största favorit kanske, men hennes svenska låtar är bra.
Efter det blev det Kapten Röd, som jag bara har hört namnet på men aldrig hört honom, men han var helt jäkla grym!! Typ reggaestyle, asnajs!
Och sen sist på kvällen var det The ark för hela slanten som gällde såklart, & mer behöver inte sägas. The ark är The ark bara. ♥
Gick runt & tog lite fina bilder..
Larvar & lyssnar på skrikband:
Moylavyr:
Kristian Anttila:
Jag har kramat Kristian Anttila, tralalala!
September:
Säga vad man vill om hennes musik, men paljettbrallorna är ju för härliga!
Kapten Röd:
♥♥♥♥♥:
Har 58435 bilder till, men det här inlägget är redan alldeles för långt, så byebye!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag sitter här och tittar på bilderna och fånler med hela ansiktet. så fruktansvärt fantastiskt var det.

2011-09-04 @ 21:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0