She was like a piano in a country where everyone has had their hands cut off

ALLTSÅ. Ni anar inte hur fullkomligt besatt jag är av det här citatet. Jag vill tatuera in det på varenda centimeter av min kropp. Jag vet inte vet som har skrivit det, men den människan får hemskt gärna söka upp mej & gifta sej med mej.
Jag har alltid varit en sådan människa som velat hjälpa andra. Jag vill fortfarande det. Det finns få saker som gör mej så ledsen som när andra människor lider, jag vill så gärna hjälpa till. Men jag har lärt mej att man måste vara självisk också, annars fungerar det inte. Man kan inte bara ta hand om alla andra precis hela tiden & aldrig ta hand om sej själv. Det håller inte i längden, hur gärna man än vill vara osjälvisk & hjälpsam.
Så kom ihåg det, för jag måste påminna mej själv hela tiden: glöm inte bort att ta hand om dej själv. Det är viktigare än du tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0