Tänk om man kunde få reagera så här lugnt på allt i sitt liv

HEJ KOMPISAR.
Gör plats åt Ohälsosamt (men ytterst tiLLFÄLLIGT) Beroende Av Sims-Fanny. Jag tänkte ta och berätta om vilka bravader de fiktiva datorspels-karaktärerna, som jag de senaste två dagarna har spenderat mer tid med än med mina föräldrar, har för sig.
Min ena sim, som är lite så dära händig, skulle meka med tv:n (för det gör man om man är händig, tydligen). Och så VIPS, eldsvåda!!! OMG OMG JESUS LORD HALLELUJAH. Min händiga sim brann. Alltså på riktigt BRANN. Brann som i "stod-mitt-i-en-brasa-med-lågor-högre-än-han-själv"-brann. Han blev dock räddad av sin djupe, konstnärlige make som lyckades släcka elden. Han lever vidare utan några skador, hur osannolikt det än må låta (eller ja, så osannolikt det kan låta i ett spel där man kan köpa en teleporteringsplatta och spela schack med sin döda svärmor).
Nu till det roliga. När elden var släckt gick min händige sim därifrån, precis som ingenting hade hänt. På rikigt. Han ba "Jaha, jag brann nästan upp. Trevligt. Ska man ta och läsa lite kanske?".
Liksom herregud. TITTA. HAN BARA SITTER DÄR ALLDELES BRÄND. OCH BARA LÄSER. Det som är ännu roligare? Titeln på boken.
Jag har så många frågor. Var detta bara en slump? Har jag närt en ordvitsare vid min barm? Får alla simmar den här boken som plåster på såren när de nästan brunnit upp? Som sagt, så många frågor.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Fanny Sjödahl var av den uppfattningen att alla som frivilligt drar ett skämt var ordvitsare

Svar: En väl utförd ordvits ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå humor vilar
Fanny Sjödahl

2014-12-31 @ 16:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0