Vadå, äru feminist?

Hej hej hallåååå.
Jag vill bara kika in här & tipsa om en väldigt bra video. Egentligen har jag någon slags konstig känsla att jag kanske redan har lagt upp den..? MEN SKITSAMMA, den är ju så bra så det gör inget. 
Det är en videoblogg med Clara Henry (sidenote: HUR GRYM ÄR HON INTEEE????) där hon tar upp ämnet feminism. Hon formulerar sej bara så extremt jävla bra, om jag hade varit en sådan männsika som fick gåshud av saker hade jag fått gåshud varje gång jag tittade på denna. Jag vill väldigt gärna ta upp ämnet feminism i någon av mina videobloggar också, men jag känner bara att jag delar Claras åsikt om det exakt, bara att jag inte skulle kunna formulera mej på ett lika bra sätt. Och eftersom jag inte har lust att göra en halvtaskig kopia av hennes video så lägger jag upp hennes istället.
Jag vill seriöst be alla som läser detta att titta på den, särskilt ni som inte riktigt har koll på vad feminism innebär. Jag vill inte pracka på någon titeln Feminist, jag vill inte pracka på någon en åsikt. MEN, jag vill att folk ska inse vad feminism innebär, så att alla dessa förutfattade meningar om det kan försvinna. För feminism handlar endast om jämställdhet. Inte brända bh:ar, håriga armhålor eller galna lebbar som vill att kvinnor ska ta över världen. Det handlar bara om att alla människor ska ha samma rättigheter & skyldigheter oavsett kön.
SÅ, snälla titta på detta. Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0