I'm your eyes when you must steal, I'm your pain when you can't feel

HEEEEEJ. Nu är klockan massor & jag borde nog egentligen sova om jag vill kunna vara produktiv överhuvudtaget imorgon. MEN, jag vill ju berätta vad jag har hittat på för skoj i helgen först.
I fredags morse tog jag & mamma tåget upp till Stockholm, där vi spenderade hela fredagen & lördagen. Vi åt en himla massa skräpmat, shoppade lite grann &, såklart, var på Stockholm Fields. Jag kan ju inte säga att jag passade in bland de skäggiga, medelålders männen med skinvästar & tatueringar iklädda hårdrocks-tishor som upptog stor av besökarna, men det var ju SÅ BRA. Ghost, som var de första vi såg, är ju SÅ coola. Jag har knappt lyssnat på dem alls, dock har jag sett dem live två gånger (nu & en liten glimt på Bråvalla), men det måste jag ju börja med hallå. Älskar deras scenshow, ASCOOLA.
Sedan tittade vi runt lite på de andra banden, som de också ju var asbra. Jag kan dock checka av "somna på en hårdrocks-konsert" från min bucket list, inte för att jag ens visste att det stod där. Bandet var jätte-jätte-bra, men jag var även jätte-JÄTTE-trött & satt lutad mot ett staket långt bak, & så började ögonlocken bli lite tunga. Att jag brukar säga "Jag kan somna var som helst när som helst" är ingen överdrivt (detta är sorgligt nog inte första konserten jag har somnat på (aldrig hänt stående dock!)).
Ett tillfälle då jag dock var klarvaken var under sista spelningen såklart, Metallica. Som sagt har jag inte lyssnat överdrivet mycket på dem i mina dagar, men det är ju ändå Metallica & de är ju ändå STÖRT bra trots att jag inte kan sjunga med i varenda låt. Jag älskar dessutom att se alla dessa "macho" hårdrocks-fans nästan få tårar i ögonen av musik-lyckan. "Vi står här & ser Metallica. METALLICA. Alltså grabbar, det här är fan stort!!!". 
Just det, två tjejer från Spotify stoppade oss & ville ha intervju & bild. Spotifys vilja är min lag såklart, så då hamnade vi på deras Facebook-sida. Hej-vad-jag-är-häftig-liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0