10 frågor och svar om brudar (en dag försent hehe)

HEJ KOMPISAR.
Igår var det en väldigt segdag för mig, en sådan där ligga-i-sängen-äta-choklad-fundera-på-dödens-oundviklighet-och-vad-fan-jag-gör-med-mitt-liv-egentligen-dag. Inte så skoj, med andra ord. Något som dock var väldigt skoj med gårdagen är att det var Internationella Kvinnodagen, TJOHOOOO. 
Bildkälla.
Så jag har (går)dagen till ära snott en braig lista härifrån för att Susanna tvingade mig.
 
1. Vilka egenskaper gillar du mest hos dina bästa tjejkompisar? 
Att de är lite knäppa i huvudet, och inte bara det, utan deras knäppa-i-huvudet-het är typ samma som min. Dessutom att de inte skäms över varken sin eller min knäppa-i-huvudet-het, för jag blir ganska sur om någon säger åt mig att "lugna ner mig" eller "skärpa mig" för att folk inte ska tycka att jag/vi är konstiga.
 
2. Vilken är din bästa girlpowerlåt?
 
3. Vilka är dina favoritbrudskådisar?
Lupita Nyong’o, Uzo Aduba, Helena Bonham Carter, Katie McGrath, Jennifer Lawrence, Kristen Stewart, Laverne Cox och säkert massa fler som jag för tillfället har glömt bort.
 
4. Hur skulle den ultimata kvällen med dina GRRRL’s se ut?
Marängswiss, halvtaskig nittiotalsmusik, brädspel, äppel och kanel-vin, en hel del dansande i strumplästen och massa, massa, MASSA babbel om inget särskilt.
 
5. Nämn några av dina mest inspirerande kändiskvinnor.
Astrid Lindgren, Gudrun Schyman, Silvana Imam, Cleo, Jenji Kohan, Laverne Cox, Malala Yousafzai, Oprah, Beyoncé, Nicki Minaj och, återigen, massa fler som jag inte kommer på just nu.
 
6. Vilken kändistjej skulle du vilja bjuda på dejt?
Herregud, hur ska man kunna välja? Nej, på riktigt, jag kan inte välja. Alla de ovanstående, och några till.
 
7. Vilka tv-serier är mest girlpower?
Orange is the new blaaaaaack.
Bildkälla.
 
8. Och vilka böcker?
Alla om Pippi Långstrump.
 
9. Vilken är den bästa kvinnliga karaktären du vet?
Charlie, från Supernatural. Dels för att hon är fett cool och grym och underbar, och dels för att hon är den typ enda kvinnliga karaktären i den serien som manusförfattarna inte dödade efter ett halvt avsnitt (morr).
 
10. Vad gör du för att hålla ihop systerskapet?
Inte lika mycket som jag skulle/borde kunna göra, tyvärr. Ifrågasätta allt och försöka samla modet till att säga till om jag ser något jag tycker är fel.
Bildkälla.

Kommentarer
Postat av: Pälsklingar

Bilden fick mig att tänka på den här. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=VeZXQf77hhk

Svar: ÅÅÅH GUD! Varför har jag inte sett dessa innan?? TACK för att du länkade den, SÅ himla grym! :D
Fanny Sjödahl

2015-03-21 @ 00:19:37
URL: http://palsklingars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0