Den mest sällsynta mytologiska varelsen: En Fanny med självdisciplin

HEJ KOMPISAAAAR.
Idag har varit en, mot all förmodan, produktiv dag för min del. Jag veeeet, många trodde inte det var möjligt, men nu så. Nu jävlar. På min veckoplanering stod det så här på denna dag:
Och, som sagt, det är faktiskt precis det som har hänt. Jag brukar annars ha förjävla dålig självdisciplin, är bäst på att göra strukturerade planeringslistor, men sedan urusel på att faktiskt följa dom. PLÖTSLIGT HÄNDER DET. Började till och med dagen med världens mest mysiga instagram-frukost. Gjorde så klart så här fint endast för att jag visste att jag skulle blogga om det. Palla få det att se bra ut annars, liksom.
Förresten, jag kom precis på att jag inte har berättat här varför jag syr hela tiden. Eller har jag det? Tror inte det. Har jag ens skrivit att jag har sytt någon gång? Minns ej. MEN I ALLA FALL. Jag har gått och blivit kostymör för en teateruppsättning av Svingelskogen i Gamla Linköping i sommar. Vilket är lite kul, för visst, jag har sytt sedan jag var typ tio, men jag har i princip aldrig gjort kläder åt någon annan än mig själv innan. Och så tar jag på mig att sy sju stycken djurdräkter. Hade lite "fuck it, varför inte?"-attityd efter nyår och tänkte att det bara var att kötta så kan det ju inte gå mer än åt helvete, och det går faktiskt riktigt jävla bra. Jag är faktiskt riktigt jävla bra på att sy. Något jag aldrig erkänt förut, men all narcissism börjar någonstans. 

Kommentarer
Postat av: Eveline

SVINGELSKOGEN!!! JAG SPELADE DEN NÄR JAG VA LITEN

Svar: OMG ÅÅH!!! DU FÅR KOMMA OCH KOLLA I SOMMAR
Fanny Sjödahl

2016-04-13 @ 00:18:05
Postat av: Lina

Jag vill att du ska sy klart min wonderlandtröja för jag vill använda den soooooo bad!!!!!

Svar: NU ÄR DEN KLAR HOHO
Fanny Sjödahl

2016-04-13 @ 00:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0