"He didn't die, he returned to whatever dimension he was originally from"

HEJ KOMPISAR. 
Idag är ingen rolig dag. Jag väcktes av ett sms från mamma imorse, där det stod att David Bowie hade gått bort.
Jag minns när jag var tretton, och var besatt av That 70s show, och allt som hade med sjuttiotalet att göra. De nämnde alltid massa olika sjuttiotals-band och artister, som jag sökte fram och började lyssna på. I ett avsnitt sminkar Jackie Kelso, och sätter på honom klänning, för att "Bowie can pull it off". Jag var ju då tvungen att leta upp denne Bowie, och skaffade mig genast en ny förebild.
Tack, David Bowie, för ditt unika uttryck, ditt kreativa sätt att se på saker, och allting du skapat. Du var mer än en legend. I princip vilken musik man än lyssnar på nu har inspirerats av dig, du har haft ett finger med i spelet på så många ställen, som du säkert inte ens vet om. Du har haft en sådan påverkan på så många. Tack för allt.
Han liksom spelade in en skiva, medan han kämpade med cancer, fyllde år, släppte skivan, och dog i lugn och ro omgiven av sin familj och vänner. Så JÄVLA kickass?? Hoppas han och Freddie är återförenade, och håller grymmaste konserten nu, någonstans långt borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0