Vi kan låtsas att svetten i min panna är glitter

HEJ KOMPISAR.
ÖÖÖÖH ALLTSÅ JAG DÖR. Jag vet att alla mellanmjölkssvenssons (gillar att jag antyder att jag inte är en av dem, vilket egentligen inte är fallet) är helt lyriska över detta solsken och denna värme (eller så låtsas de det för att de har klagat över kylan hela vintern och känner sig tvungna att vara glada nu, för annars kanske de framstår som bittra), och jag vill ju inte vara en partypooper, men FY FAN VAD JAG VANTRIVS. Idag jobbade jag på en soppteater på Östgötateatern, vilket vanligtvis är en av mina favortitgrejer jag får göra på jobbet, men att stå och sleva upp stekhet hummersoppa är inte riktigt något man vill göra när man redan badar i svett. ÖÖÖÖÖH.
Just nu har jag tagit flykt på ett kafé med luftkonditionering, har en islatte i handen som jag hellre vill bada i än dricka och ber till alla gudar jag kan komma på om svalare väder.
Fast, om vi nu ska vara lite positiva (som jag ta mig fan tydligen alltid ska vara, jag vet, visst är det irriterande?) så finns det en grej jag gillar med sommaren. PICKNICK. Om jag får sitta i skuggan och det finns vattenmelon så är det bland det bästa jag vet. I tisdags överraskade jag, Robin och Cas Julia med en (om än något försenad) födelsedagspicknick, vilket var SÅ MYSIGT HERREGUD.
Och i morse väckte Cajsa mig med en fråga, "Vill du äta bananglass i solen med mig?". EEEH, JA?!?! Hon gjorde i ordning värsta lyxfrukosten och vi gick ut och satte oss på gräset och AAAAH. Jag har världens bästa roomie.
Det var allt för mig. Nu ska jag gå och torka av min svettiga rygg med en servett. Mors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0