Denna poster är jag beredd att ta en kula för

HEJ KOMPISAR.
Oj, oj, oj. Vilken dag. Vill ni höra om mina äventyr? Eller, varför frågar jag ens? KLAAAART att ni vill. I morse gick jag upp så där okristligt tidigt som man måste om man är hemma hos sina päron mitt ute i ingenstans och ska jobba i Norrköping klockan nio. Bara det att jag tydligen inte skulle börja klockan nio, utan klockan elva. Tyckte att jag hade kollat schemat ordentligt men uppenbarligen inte. AAAARGH, varför är jag sådan här?? Men jag tänkte vara så dära optimistisk, och kom på att jag ju utnyttja mina två extra dötids-timmar i Norpan till att köpa julklappar. Förutom att det var för tidigt för några affärer förutom typ Konsum att ha öppet, och eftersom jag inte hade planerat att köpa julklappar där gick den planen i kras. 
Så jag bara gick omkring i Norrköping. Tittade på fina juldekorationer. Frös. Fick skoskav. Det var roligt.
Hittade efter löjligt lång tid (och efter att ha gått förbi det två gånger, suck) Espresso House och köpte en tomtelatte. För det tyckte jag att jag förtjänade. Ha. 
Dessa två timmar var dock inte helt bortslösade (även om jag hellre hade spenderat dem sovandes), för jag hittade en Far och Son + Joy-poster som jag rev ner. Den var alldeles regning och blöt, och rätt trasig. Men en poster med Joy M'Batha på är ändå en poster med Joy M'Batha på, liksom. 
Om jag gråter för att jag inte kan gå när de spelar i Norrköping på fredag? Lite (mycket).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0