"En dag i Jesus liv", låter lite som en typ dålig reality-serie..?

HEEEEEJ.
Idag redovisade jag fotofördjupningen vi har haft i skolan de senaste fyra veckorna. Jag valde att fördjupa mig i att ta bilder som har en historia att berätta, eftersom det är den sortens bilder jag tycker är roligast att göra och ville bli bättre på det. 
Jag bestämde mig för att försöka få till Jesus liv till någon slags fotoserie, eftersom Jesus historia, och bibliska historier överhuvudtaget, är något jag är väldigt fascinerad av och tycker är intressanta (min besatthet av Jesus Christ Superstar har mycket med det att göra). MEN, jag ville ju inte ta bokstavliga bilder, inte en skäggig snubbe i klänning som hänger på ett kors, utan jag ville utforska metaforer och symbolik. 
Jag inspirerades även av två olika intron till Teen Wolf (här och här), som jag bara helt enkelt tycker är väldigt coola och jag tänkte att det passade in till denna symbolik.
Så, här är min bildserie på fyra bilder som representerar olika delar av Jesus liv. 
TAAAACK så jättemycket Cajsa för grymt modellande och Renée, Cornelia och Stina för grymt assisterande.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

SÅ snygga bilder! Du fångade verkligen känslorna speciellt i de två sista bilderna. Jesus Christ Superstar är btw. en fantastisk musikal (gillar filmatiseringen från 70-talet)

Svar: Ååh, men gud! Tack så JÄTTEMYCKET, vad glad jag blir!! :D och JA, Jesus Christ Superstar är LIVET. Och ÄNTLIGEN någon som gillar filmen och inte bara tycker den är flummig :D
Fanny Sjödahl

2014-10-16 @ 14:36:01
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0