Not the hero we deserve, but the one we need

HEJ KOMPISAR.
Nu ska ni få höra om en riktig legend. Vissa säger att hon bara finns i fantasin, att hon är en myt, en symbol för hopp kanske, men inte verklig. Jag har dock bevis för motsatsen, jag har bevis för att hon, MILJÖHJÄLTEN, finns bland oss. Idag gick hon hela vägen till återvinningsstationen, bärande många tunga kassar fulla med återvinningsmaterial kämpade hon sig igenom kylan. Men det var rätt okej, för hon lyssnade på Pirates of the Caribbean-themet, Doctor Who-themet, Star Wars-themet, Sagan om rin- En jävla massa themes, okej?
Så hon kände sig så jälva dramatisk, som om hon var på uppdrag att rädda planeten (vilket i och för sig var sant, in a matter of speaking). 
Hon anlände till de vackra, gröna plåtcontainerna, och återvann så det bara rök om händerna. Sedan tog hon denna vackra selfien, som bevis på sin stolthet (hon är väldigt stolt över själv selfien också, just an fyi).
Efter det begav hon sig, trots pinsam utmattning av att gå till återvinningsstationen, till Ica för att fortsätta sitt betydelsefulla uppdrag genom att panta burkar. Det gick bra. Hon skulle även här ta en selfie, men hittade ingen helt obemannad gång vilket resulterade i en hel del sådana hära "NU kan jag ta en bi- OH SHIT det kommer någon där hen kommer tycka jag är konstig ABORT MISSION"-bilder.
Till slut gömde hon sig bland kattmaten och fick en bra selfie på hennes stolta 13 kronor. Bra jobbat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0