Lite jävla carpe diem

HEJ KOMPISAR.
AAAH SHIT MAJ GADD. Detta har varit en så utomordentligt superb dag. Vet ej varför jag pratar som Carl Jan, jag fick väl feeling. Hur som helst. Denna dagen har varit himla fin, hörre du. Inte precis så att den hade förutsättningar för att ha det, för det har varit varmt och klibbigt och blääää. Men jag kände mig lite trött på att vara trött på saker och ting, så jag gick upp tidigt, gjorde frukost, satte mig på en filt ute på gräsmattan och började läsa Hunger Games. SÅ JÄVLA CARPE DIEM.
Sedan sprang jag omkring i trädgården och plockade massa växter som jag hade googlat att man kunde göra te av, och just nu ligger de på tork. ÄNNU MER CARPE FUCKING DIEM. AAAAAH!!!!!!! 
Kan vara så att jag alldeles nyss såg Dead Poets Society för första gången, och hamnade i en lite annorlunda tankebana än innan. Något som jag är säker på att de flesta som har sett den filmen har gjort, fast för typ tjugo år sedan. Jag må vara jäääävligt lite too late to the party, och medelålders överklassmammor må ha tjatat ut detta uttryck i sina shabby chic-vardagsrum, men alltså fuck it. Jag ska fan börja carpa som in i helvete. "Carpa" är då alltså ett verb som jag har uppfunnit som helt enkelt är carpe diem, fast i verbform. Jag vet att jag är smart. 
 
Känner förresten att jag behöver göra en videoblogg om detta, dels för att jag mår bra av att göra videobloggar och inte har gjort en på länge och MOTHERFUCKING CARPE DIEM, och dels för att jag känner att jag behöver förklara så ni inte tror att jag ska bli ännu en medelålders överklassmamma.

Kommentarer
Postat av: Hannah Margreta

Du blev nyss bokmärksfavoritiserad av mig, tyckte du va en rolig människa ja!

Svar: ååh men gullis! vad glad jag blir :D
Fanny Sjödahl

2016-05-12 @ 22:03:57
URL: http://hannischh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0