Min elakaste kroppsdel

HEJ KOMPISAAAR.
AAAAH. Varför bloggar jag aldrig?? ÖH. Jag blir så trött på mig själv. Eller okej, den senaste tiden har jag varit så stressad och det känns som att hela livet bara har rullat på i en väldig hastighet, utan att jag har hängt med liksom. Har till och med varit så stressad att min mens hoppade över en hel månad, vilket aldrig har hänt förr. Sure, jag är en väldigt ickedominant mensare som hela tiden anpassar sin cykel till andra livmoderbärare runt omkring mig, men en hel månad? Det kanske är ett tecken på att jag borde lugna ner mig lite, och typ, kanske andas.
Jag blev så rädd när jag insåg att mensen var sen, och tänkte panikslaget "OMG JAG ÄR GRAVID!!!!!". Visserligen är jag superlesbisk med ett väldigt inaktivt sexliv, och att jag skulle ha en bulle i ugnen är ungefär lika fysiskt omöjligt som att hoppa ner från Eiffeltornet och överleva, men det var ändå min första tanke. Har gått runt och varit orolig för att det är något annat fel på min livmoder (haha, gillar att jag kallar graviditet för "fel på livmodern"), och önskat att mensen skulle komma. Så till slut kom den. Jag hann tänka "WOHOOOO MIN KROPP FUNGERAR SOM DEN SKA!" i typ två sekunder innan jag låg där med dunkande mensvärk. 
När min kropp har hälsan på topp har jag alltså ont i magen konstant i två dagar. Jippie, det är så trevligt att ha en livmoder. Detta är min officiella note to myself att gå till Ungdomsmottagningen och skaffa de där jävla p-pillerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0